02 Oktober 2011

Mengapa cincin pernikahan disarungkan ke jari manis??

Ikuti langkah-langkah berikut, Allah benar-benar buat keajaiban ini supaya manusia cam kita ni berfikir. Apa yang Dia cipta bukannya sia-sia..cuma kita jer yang malas nak mengkaji. Baik la, follow step kat bawah ni..
  1. Tunjukkan telapak tangan anda, jari tengah ditekuk ke dalam (rujuk gambar)
  2. Kemudian, 4 jari lagi ketemukan hujung-hujungnya.
  3. Permainan ini dimulai dengan memisahkan satu persatu jari yang dipertemukan tadi.
http://elinksgroup.googlepages.com/home

Next step:
  • Cuba anda buka ibu jari anda, ibu jari anda mewakili Orang Tua, ibu jari boleh dibuka kerana semua manusia mengalami perpisahan dan kematian. Dengan demikian, orang tua kita juga akan meninggalkan kita suatu hari nanti bila dah tiba masanya.
  • Tutup kembali ibu jari anda, kemudian cuba anda buka jari telunjuk anda. Jari telunjuk mewakili kakak dan adik beradik anda, mereka juga memiliki keluarga sendiri sehingga mereka juga akan meninggalkan kita.
  • Sekarang tutup kembali jari telunjuk anda, buka jari kelingking di mana jari kelingking mewakili anak-anak. Cepat atau lambat anak-anak akan meninggalkan kita juga.
  • Selanjutnya tutup jari kelingking anda, buka lah jari manis anda pula tempat di mana kita menaruh cincin perkahwinan anda, anda akan heran kerana jari tersebut tidak akan boleh dibuka. Ini kerana jari manis mewakili suami dan isteri, selama hidup anda dan pasangan anda akan terus bersatu antara satu sama lain.. insyaAllah
Real love will stick together ever and forever

Thumb represent parents
Second fingger represent brothers & sisters
Centre finger represent own self
Fouth finger represent your patner
Last finger represent your children

Tiada ulasan:

Catat Ulasan